آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

بوستر پمپ صنعتی

بوستر پمپ صنعتی

در این پست به بوستر پمپ صنعتی و انواع آن و موارد مصرف این نوع بوستر پمپ ها در صنایع مختلف در داخل کشور پرداخته ایم امیدواریم تا انتها این مطلب با ما باشید :

بوستر پمپ صنعتی چیست

بوستر پمپ صنعتی به دستگاهی اطلاق می شود که برای تامین و جبران کمبود فشار آب در مراکز تجاری، بیمارستان ها و ساختمان هایی که میزان مصرف و برداشت آب بیش از حد معمول است از بوستر پمپ استفاده می شود

بوستر پمپ صنعتی مجموعه ایی بسیار پرکاربرد برای انتقال انواع سیال نظیر آب میباشد که متشکل از دو یا چند پمپ آب، تابلو فرمان، شیرآلات، کلکتور، پرشر سوئیچ و مانومتر تشکیل شده است

جهت مشاهده محصولات بوستر پمپ اینجا کلیک کنید 

بعضی از پمپ ها باید آب را به ارتفاع بالاتری انتقال دهند به صورتی که به دو مرحله پمپاژ نیاز پیدا می کنند. بوستر پمپ صنعتی ، گردش آب در سراسر لوله را تامین می کند و فشار آب را نیز ثابت نگه می دارد و لازم نیست از پمپ های خیلی پر قدرت معمولی استفاده کنیم.

عملکرد بوستر پمپ صنعتی با پمپ آب معمولی کاملا مشابه است و در بیشتر موارد از همان پمپ های معمولی برای تکمیل سیستم بوستر پمپ چند پمپه استفاده می شود. به زبان دیگر راه اندازی مجموعه بوستر پمپ، عملکرد پمپ آب را در افزایش فشار آب بهبود می بخشد.

ویژگی های بوستر پمپ صنعتی :

  1. کاهش مصرف انرژی
  2. کاهش استهلاک کوپلینگ و قطعات متحرک الکتروپمپ ها
  3. هزینه تعمیر و نگهداری پایین
  4. قابلیت سرویس بوستر پمپ صنعتی
  5. وجود پمپ رزرو و عدم قطعی آب در مواقع سرویس
  6. پمپاژ آب برحسب نیاز واحد صنفی شما
  7. حذف ضربه قوچ در شبکه مصرفی به علت خاموش و روشن نشدن در الکترو پمپ های مورد استفاده

در کاربردهای صنعتی، از بوستر پمپ صنعتی در خطوط لوله و برخی سیستم‌های فرآیندی استفاده می‌شود، اما این تنها کاربرد این وسیله نیست و می‌توان از آن در خانه‌های مسکونی و صنایع سنگین استفاده نمود. به همین دلیل است که تنوع انواع بوستر پمپ صنعتی  بالا است و برای هر شرایطی، یک نوع خاص مناسب‌تر است.

انواع بوستر پمپ صنعتی

بوستر پمپ صنعتی دور متغیر:

با توجه به اینکه در مجتمع‌های بزرگ با واحدهای صنفی زیاد و میزان مصرف آب نوسانی فشار آب پایین بوده و آب مصرفی واحدها ممکن است تأمین نشود؛ ضروری است که سیستمی برای تقویت و یکنواخت کردن فشار آب مخصوصاً در زمان‌های اوج مصرف به کار گرفته شود. برای رفع این مشکل باید تجهیزات پمپاژ آب استفاده شود که بوستر پمپ دور متغیر نام دارد. این سیستم به ما کمک می‌کند تا هم فشار آب استاندارد تأمین شود و هم مصرف برق نیز به بهترین نحو ممکن انجام شود و دلیل این امر این است که پمپ‌ها با توجه به مصرف در زمان مورد نیاز استفاده می‌شود.

جهت مشاهده محصولات بوستر پمپ آتش نشانی اینجا کلیک کنید 

بوستر پمپ صنعتی دور ثابت:

از دور ثابت می توان در شرایطی که از قبل و همراه با یک نگاه مدیریتی سطح دبی آب تنظیم شده است، استفاده کرد. مانند آبیاری های قطره ای، باران های مصنوعی در مزارع، آتش نشانی ها، فرودگاه ها، بیمارستان ها، کارخانجات و… . در چنین حالتی که به هر ترتیبی می توان از سطح دبی در خروجی سیستم اطلاعات پیش ‌بینی شده داشت و حتی آن را مدیریت کرد، نیاز به تعریف سیستم دبی متغیر نمی ‌باشد؛ بلکه هدف در تامین سطح فشار مورد نیاز است. از این رو در بوستر پمپ دور ثابت صنعتی با هدف تامین سطح فشاری مدیریت شده در خروجی از پرشر سوئیچ هایی استفاده می ‌شود. این پرشر سوئیچ ها دائماً در سیستم در حال کار و آبرسانی، سطح فشار را اندازه‌گیری کرده و در صورت افت یا افزایش سطح فشار، تعدادی از پمپ ها را وارد و یا از سیستم خارج می نمایند. یکی از مهمترین مکان ها به جهت بهره گیری از بوستر پمپ دور ثابت، استفاده از آنها در تامین آب پرفشار برای اهداف آتش نشانی می باشد. در این حالت می توان همراه با کارکرد بوستر پمپ دور ثابت در کمترین زمان ممکن حداکثر فشار را در خروجی سیستم تامین نمود.

گروه کنترل پمپ به مدیریت آقای خانپور در جهت افزایش خدمات خود در زمینه فروش ملزومات تاسیسات ساختمان های مسکونی – تجاری – اداری و صنعتی اقدام به ایجاد کارگروهی درزمینه تولید بوستر پمپ های آبرسانی دور متغیر و آتشنشانی با استانداردهای روز دنیا نموده است. و در این راه با واردات کنترل کننده (اینورتر) های هوشمند BEDFORD، مخصوص پمپ آب، قدمی در مسیر رشدو تعالی ایران عزیزمان برداشته است.

شماره دفتر : 66171562_021