آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

طریقه نصب بوستر پمپ

بوستر پمپ آبرسانی

امروز در این پست قصد داریم نحوه طریقه نصب بوستر پمپ را برای شما عزیزان توضیح بدهیم تا با نحوه نصب و استفاده آن آشنا شوید :

راهنمای نصب بوستر پمپ آب

در ساختمان هایی که زیر بنای وسیع و یا بسیار مرتفع دارند تامین فشار گاهی با مشکل همراه است. در این هنگام باید با طریقه نصب بوستر پمپ آشنا باشید و باید بدانید که این لوازم و تجهیزات به صورت یونیت های کامل و یکپارچه در محل نصب قرار می گیرند.قبل از هر کاری مطمئن شوید که  برق سه فاز با اختلاف 400 ولت در حال کار کردن است.  بوستر پمپ آب یک شیر ثابت یا قابل تنظیم داردکه می تواند حداکثر فشار را کنترل کنند. اگر بوستر پمپ لرزه گیر و شاسی نداشت. باید در مکانی که می خواهید نصب کنید باید لرزه گیر ها و فونداسیون های نشیمنگاه را در نظر بگیرید.

نکات مهم و نحوه صحیح نصب بوستر پمپ آب

 

  1. در زمان نصب و حتی راه اندازی بوستر پمپ بهتر است از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و یا می توانید از کاتالوگ هایی که همراه با آن ها است استفاده کنید.
  2. بوستر پمپ آب باید در محیطی خشک و به دور از منبع حرارت نصب شود اگر از یک محفظه استفاده می کنید مقررات خاصی برای خنک کردن موتور بوستر پمپ آب نیاز است که از این مقررات یک کارشناس حرفه ای اطلاع دارد
  3. بوستر پمپ آب رسانی باید در مسیر لوله های ورودی قرار بگیرد.
  4. دسترسی به شیر فلکه و تابلو فشار باید امکان پذیر باشد.
  5. برای تعمیرات بوستر پمپ ها باید فضای مناسب و کافی را در نظر بگیرید.
  6. قبل از اینکه بوستر پمپ آب را به کار بیندازید، نشتی شیرهای یک طرفه چرخش الکتروموتورها، سیستم سیم کشی، سنسور میزان باد و منبع دیافراگمی را بررسی کنید.
  7. نکته ای که وجود دارد این است که در طریقه نصب بوستر پمپ، فشار ورودی و تولیدی دستگاه ها از فشاری که اجزا تحمل می کنند نباید بیشتر باشند.
  8. پمپ آب را در معرض گرمای بیش از حد یا دمای پایین قرار ندهید بهترین درجه حرارت محیط بین 32 یا 115 درجه می باشد.
  9. بعد از این که بوستر پمپ نصب شد باید کلکتور های مکش را به منبع ذخیره متصل کنید.

بوستر پمپ دور ثابت تولید شده کنترل پمپ

بررسی قطعات مختلف بوستر پمپ ها

باید بدانید که در طریقه نصب بوستر پمپ باید با قطعات آن به طور کامل آشنایی داشته باشید تا بتوانید نصب ساده و راحتی داشته باشید، این قطعات بسیار مهم هستند و شامل موارد زیر هستند.

بخش مکش که دارای لرزه گیر، شیر فلکه، صافی و فلنج است. بخش دهش که دارای اجزای هستند که مانند بخش مکش همان لوازم را دارد.

مانومتر، الکتروموتور، پرشر سوئیچ، پمپ، کوپلینگ ها، پرشر ترانسمیتر، مخازن دیافراگمی و شاسی ها دیگر اجزای مهم بوستر های پمپ است.

مدار فرمان و تابلو برق در بوستر پمپ و پمپ ها نقش بسیار مهمی دارد زیرا باید بدانید که وظیفه آن ها کنترل کردن و هماهنگی اجزا و قسمت های الکتریکی و مکانیکی است.

جدول آبدهی بوستر پمپ آبرسانی

نصب لوله کشی و انشعابات بوستر پمپ

  • لوله قابل انعطاف و متناسب با میزان فشار باید باشد.
  • ابتدا پمپ را تنها روشن کنید تا فشارهای اضافی آن از پورت خروجی آن خارج شود.
  • یک فیلتر در مسیر رسوب در سمت ورودی آن برای ممانعت از ورود جرم به داخل دستگاه الزامی است. البته یک پیش فیلتر دیگر برای جلوگیری از ورود ذرات کربن به داخل پمپ هم توصیه می شود.

 

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

نحوه راه اندازی بوستر پمپ به چه شکلی است؟

بعد از این که با طریقه نصب بوستر پمپ آشنایی پیدا کردید باید در راه اندازی آن دقت بالایی داشته باشید. داخل تابلو برق باید فیوز ها روشن باشند و گزینشگر های مخصوص سوئیچ خاموش باشند.

کلید داخل تابلو با برق ورودی باید به یکدیگر متصل باشند. تمامی پمپ ها باید هواگیری شده باشند. شیر هایی که برای ورودی به بوستر پمپ ها است باید حتما باز باشند. بعد از نصب اولیه باید نصب عدم خشک کار کردن های پمپ را اقدام کنید