آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

نقشه تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی

تابلو های برق مورد استفاده در بوستر پمپ

امروز قصد داریم در مورد نقشه تابلو برق بوستر پمپ آبرسانی صحبت کنیم و اهمیت بسیار بالا تابلو برق و م نصب صحیح آن بیشتر آشنا شویم پس تا انتها این مطلب با ما همراه باشید .

به منظور تامین فشار آب مصرفی در پروژه و همچنین تامین فشار آب در هنگام آتش سوزی از تابلو برق‌های بوستر پمپ استفاده می‌شود.
در این تابلو برق‌ها سطح فشار منابع آب با سنسورهای و مربوطه به تابلو برق بوستر پمپ منتقل شده و با توجه به مدارات فرمان طراحی شده، عملیات قطع و وصل پمپ‌ها انجام می‌گیرد.

تابلو برق بوستر پمپ دستگاهی برای کنترل بوستر پمپ است. بوستر پمپ از اتصال چند پمپ تشکیل شده است که فشار آب را تقویت می کند. مهمترین قسمت بوستر پمپ، تابلو برق است. در صورتیکه طراحی مناسبی برای ساخت تابلو برق به کار گرفته شود، می توان عملکرد بوستر پمپ را کنترل کرد که با این کار برای قسمت های مختلف بوستر پمپ حفاظت های متفاوت و کارامدی تعیین می شود. راندمان بوستر پمپ به عملکرد تابلو برق بوستر پمپ  بستگی دارد.

انواع تابلو برق بوستر پمپ

از قسمت‌های مهم بوستر پمپ‌ها، تابلو‌های کنترل موتور می‌باشند. با استفاده از طراحی مناسب در تابلو‌های برق می‌توان عملکرد بوستر پمپ را تحت کنترل داشت و حفاظت‌های مختلفی را برای اجزای مختلف بوستر پمپ تدارک دید. همچنین راندمان کاری بوستر پمپ رابطه مستقیم با عملکرد تابلوی برق دارد. رعایت استاندارد از جمله عواملی است که کارکرد بهینه تابلوی برق را تضمین می‌نماید. به همین دلیل تابلو‌های برق شرکت صنعتی کوشش بر اساس استاندارد‌های مختلف و معتبر نظیر NEMA, NFPA, BS, VDE, IEC طراحی و ساخته می‌شوند. تابلو‌های بوستر پمپ در انواع زیر دسته بندی می‌شوند:

  • تابلو‌های بوسترپمپ‌های دور متغیر با CHANGE OVER
  • تابلو‌های بوسترپمپ دور ثابت
  • تابلو‌های اصلی موتورخانه
  • تابلو‌های پمپ‌های فاضلابی
  • تابلوپمپ‌های سیستم‌های HVAC با اینورتر
  • تابلو‌های اتوماتیک موتوردیزل و پمپ جهت سیستم آتش نشانی

مدار فرمان بوستر پمپ آب

مدار فرمان بوستر پمپ آب

مهم‌ترین قسمت سیستم کنترل بوستر پمپ، مدار فرمان آن و نقشه سیم کشی و سیم بندی تابلو برق بوستر پمپ است. طراحی مدارمناسب تا حدود زیادی عملکرد مدار را بهبود می‌دهد و استهلاک مکانیکی و الکترونیکی را کاهش خواهد داد. در ابتدای طراحی مدار فرمان پمپ باید هدف از ایجاد مدار فرمان بوستر پمپ مشخص شود. مدار فرمان بوستر پمپ آب خانگی با توجه به اینکه تقریبا در تمامی ساعات شبانه روز آب مورد نیاز است باید بر مبنای مصرف آب در ساختمان باشد در نتیجه طراحی مدار بوستر پمپ آب رسانی ساختمان‌های مسکونی و آپارتمان‌ها باید به نحوی باشد که بوستر پمپ با میزان مصرف آب در ساختمان تناسب داشته باشد.
برای طراحی بوستر پمپ‌های آب آتش نشانی دارای مدار فرمان باید بر اساس حداکثر توان در زمان‌های حادثه را مد نظر قرار دهیم. این مدار فرمان بوستر پمپ باید به گونه‌ای عمل کند که حداقل یک پمپ همیشه در حال آماده به کار در سیستم باشد. پمپ‌هایی که برای آتش نشانی در نظر گرفته می‌شود باید هر کدام به تنهایی قابلیت و قدرت لازم را برای ایجاد فشار آب لازم در شرایط اضطراری را داشته باشند.

مدار فرمان بوستر پمپ آب