آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

بوستر پمپ دور ثابت

همانطور که می دانیم در یک بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت، الکتروپمپ ها دارای سرعت چرخش ثابت هستند که برابر با سرعت نامی آنهاست. افزایش فشار آب به یک مقدار مشخص و حفظ فشار حتی اگر جریان و فشار ورودی متفاوت باشد، کاری است که بوستر پمپ دور ثابت باید به شکلی عالی انجام دهد و بدون مشکل کار کند .

بوستر پمپ دور ثابت چیست ؟

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت شامل یک یا چند الکتروپمپ اصلی است و بوستر پمپ دور ثابت با فشارسنج قادر به تنظیم خروجی و درنتیجه ثابت نگه‌داشتن فشار هستند .

در پمپ‌های دور ثابت، در هنگام آغاز کار پمپ، حداکثر توان آن استفاده می‌شود و تا لحظه‌ای که خاموش نشود، توان مصرفی آن کم‌ نمی‌شود. این امر شاید موجب ثابت نگه‌داشتن فشار آب در تمام مدت شود اما این استفاده مداوم عمر و کارایی پمپ را کاهش می‌دهد. ازاین‌رو، برای کاهش مصرف خود، می‌توانید از کنترلر بوستر پمپ دور ثابت استفاده کنید .

امروزه معمولا بوستر پمپ های دور ثابت جهت استفاده در سیستم های آتش نشانی ساخته میشوند و کسانی که از نظر مالی ضعیف تر هستند می توانند بوستر پمپ های ثابت استفاده کنند زیرا ارزان تر از دیگر بوستر پمپ ها هستند .

تفاوت پمپ و بوستر پمپ چیست ؟

بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

نحوه کارکرد بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت

در بوستر پمپ دور ثابت شامل چند الکتروپمپ و مجهز به الكتروپمپ پيشرو، تابلوی برق بوستر پمپ به گونه اي طراحي و ساخته میشود تا پس از خاموش شدن بوستر پمپ در حداكثر فشار، با كاهش فشار به حداقل که ناشي از مصرف آب است، ابتدا جاکی پمپ روشن شود تا در مدت مشخصي ضمن تامين آب مصرفي، فشار سيستم را به حداكثر برساند. در صورتي كه میزان مصرف آب از ظرفيت الكتروپمپ جاکی بیشتر باشد فشار سيستم در مدت تعيين شده به حداكثر نخواهد رسيد و يا به حداقل كاهش خواهد يافت. در اين صورت يكي از الكتروپمپ هاي اصلي نيز بصورت اتوماتیک روشن خواهد شد تا به كمك جاکی پمپ فشار سيستم را بالا برد. اگر اين دو الکتروپمپ بتوانند علاوه بر تامين آب مصرفی فشار را نيز به حداكثر برسانند الکتروپمپ اصلي خاموش مي شود و در صورتي كه به دليل مصرف زياد دو الكتروپمپ مذكور نيز قادر به افزايش فشار تا حداكثر نباشند و يا فشار به حداقل کاهش يابد يا الكتروپمپ اصلي ديگر نيز به كمك دو الكتروپمپ روشن قبلي خواهد آمد. روشن شدن الکتروپمپ ها به همين طريق تا آنجا ادامه خواهد يافت تا فشار سيستم به حداكثر برسد. در اين وضعيت ابتدا آن الكتروپمپ اصلي كه زودتر روشن شده بود خاموش مي گردد و اگر در مدت معين با خاموش شدن الكتروپمپ مذكور فشار سيستم به حداقل نرسيد و يا فشار به حداكثر افزايش يافت، دومين الكتروپمپ اصلي نيز خاموش مي گردد و در صورتي كه با كاهش مصرف آب، افزايش فشار سيستم به حداكثر ادامه يابد كليه الكتروپمپهاي اصلي بوستر پمپ يكي پس از ديگري به همان ترتيبي كه روشن شده اند خاموش خواهند شد ولي اگر در هنگام افزايش فشار سيستم و خاموش شدن الكتروپمپهاي اصلي با افزايش مصرف آب، فشار سيستم مجدداً به حداقل برسد يك الكتروپمپ اصلي بسته به نوبت آن روشن ميگردد.

هر آنچه که نیاز است در مورد بوستر پمپ دور متغیر آبرسانی بدانید !

بوستر پمپ دور ثابت تولید شده کنترل پمپ

انواع بوستر پمپ های دور ثابت

به طور کلی در ایران  بوستر پمپ های دور ثابت را به دو دسته ی بوستر پمپ های دور ثابت قدیم و بوستر پمپ های دور ثابت جدید تقسیم بندی می کنیم که در ادامه به هر دو این نوع بوستر پمپ ها را بررسی خواهیم کرد .

در بوستر پمپ های دور ثابت قدیمی به ازای هر الکتروپمپ یک پرشر سوییچ استفاده می شد. در این بوستر پمپ ها با استفاده از پرشر سوییچ های نصب شده بر روی بوستر پمپ امکان فرمان نوبتی الکتروپمپ ها بر اساس نیاز موجود در شبکه فراهم می گردد. در این روش با تنظیم پرشر سوییچ مربوط به هر الکتروپمپ بر اساس اختلاف فشار 0.5 بار با پرشر سوییچ مربوط به الکتروپمپ قبلی امکان کنترل دبی و فشار مدار بوستر پمپ در شرایط بهینه وجود دارد.
در یک بوستر پمپ دور ثابت جدیدتر، برای فرمان دادن جهت روشن و خاموش شدن الکتروپمپ ها و براي كنترل فشار فقط از دو پرشرسویيچ استفاده مي شود. یکی از پرشر سوئیچ ها برای حداکثر فشار و پرشر سوئیچ دوم برای حداقل فشار تنظیم می شوند. با بسته شدن مدار هر یک از پرشر سوئیچ ها، سیگنال رسیدن فشار آب به حداقل یا حداکثر به تابلوی برق بوستر پمپ میرسد و تابلوی فرمان بسته به حداقل یا حداکثر بودن فشار، فرامین لازم جهت روشن شدن الکتروپمپ ها یا خاموش شدن نوبتی الکتروپمپ ها را صادر می کند.
در بوستر پمپ های دور ثابت پیشرفته، برای عملکرد بسیار دقیق بوستر پمپ، بجای استفاده از پرشر سوئیچ ها از یکعدد پرشر ترانسمیتر بهمراه کنترلر استفاده می شود.

علت یکسره شدن پمپ آب چیست ؟

بوستر پمپ دور ثابت صنعتی

موارد استفاده از بوستر پمپ های دور ثابت

       1. سیستم‌های آب خانگی

پمپ‌های مورداستفاده برای گردش آب در خانه‌ها یکی از بهترین نمونه‌ها برای استفاده از بوستر پمپ دور ثابت است. بسته به اینکه یا دو نفر در حال استفاده از آب باشند، موتور سرعت خود را تغییر می‌دهد تا مقدار لازم آب را با فشارثابت تحویل دهد. این امر معمولاً با استفاده از سنسور فشار در نقطه خروجی انجام می‌شود.

  1. پمپ‌های روغن در وسایل نقلیه موتوری

پمپ‌های روغن، از موتورهای متغیر در انواع اتومبیل‌ها، کامیون‌ها و وسایل نقلیه آفرود استفاده می‌کنند. صرفه‌جویی در مصرف سوخت از 1٪ تا 5٪ بوده است!

  1. جک پمپ

حرکت رفت و برگشتی در جک‌های پمپ در چاه‌های روغن منجر به نوسان بار می‌شود. ازآنجاکه این‌یک چرخه است، می‌توان میزان بار را تعیین کرد. سیستم‌های پمپاژ برای کاهش خروجی متناسب با آن برنامه‌ریزی‌شده‌اند. جک‌های پمپ یک روش معمول برای استخراج روغن است و صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌تواند قابل‌توجه باشد. در این شرایط استفاده از کنترلر بوستر پمپ ثابت می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

  1. پمپ‌های زیرآب(شناور)

پمپ‌های شناور یک دستگاه روزمره در خانه‌ها و فضاهای تجاری هستند. از پمپ هوا در آکواریوم گرفته تا پمپ فیدر در یک کارخانه، در هر دو مورد، ممکن است حجم آب موردنیاز در طول زمان متفاوت باشد و این باعث می‌شود که یک سیستم پمپاژ با سرعت متغیر سودمند باشد.

جهت مشاوره برای خرید و یا ساخت انواع بوستر پمپ های آبرسانی صنعتی و خانگی و بوستر پمپ های آتش نشانی کافیست با شماره های موجو در سایت ارتباط داشته باشید تا با کیفیت ترین و مناسب ترین بوستر پمپ برای شما عزیزان ساخته شود .

گروه کنترل پمپ