آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

در این پست به بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر و مزایا استفاده از آن به طور کامل پرداختیم تا انتها این مطلب با ما باشید :

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

از نظر شکل ظاهری بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر با بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت هیچگونه تفاوتی ندارد. در نوع بوستر پمپ دور متغیر تغییراتی در تابلو برق ایجاد می شود. این تغییر استفاده از (اینورتر) دستگاه کنترل دور است. سیستم دبی و فشار مورد نیاز انتخاب شده را توسط تغییر سرعت الکتروموتور ایجاد می کند. دستگاه اینورتر قابلیت برنامه نویسی دارد و می توان برای آن برنامه ای مناسب با شرایط تعریف کرد. استفاده از اینورتر کاهش مصرف برق و هزینه های مربوط به نگهداری و استهلاک پمپ را در بردارد. ثابت ماندن فشار و حذف ضربات هیدرولیکی نیز از مشخصه های این سیستم است.

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

از این صفحه هم حتما دیدن فرمایید »»»»»»»»»»» محصولات بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر کنترل پمپ

نحوه کارکرد بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر  علاوه بر کنترل بهینه مصرف انرژی برق باعث تأمین فشار ثابت و متناسب با نیاز مصرف کنندگان در شبکه ی آبرسانی در یک محل یا ساختمان می‌شود. هر چه میزان واحدهای ساختمان‌ها به سمت تعداد و تراکم بیشتر پیش رفته است، مسئله آبرسانی یکدست و با فشار مناسب به تمامی واحدهای ساختمان بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از بوستر پمپ آبرسانی راه حلی مطمئنی است که در طی سالهای اخیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته است. در واقع بوستر پمپ خانگی شامل چندین پمپ موازی است که باعث تامین فشار آب مناسب می‌شود. اما مشکلی که اکثر ساختمان‌های مجتمع دارند، نبود تنظیم فشار و جریان برق در استفاده است.

بوستر پمپ آبرسانی

سرعت گردش الکتروپمپ‌ها در بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر از صفر تا مقدار نامی آن و روشن شدن پمپ بعدی میتواند متغیر باشد. تغییر این سرعت گردش بر اساس تغییر فرکانس برق ورودی اعمال شده از طریق اینورتر اتفاق می افتد. واضح است که این تغییر سرعت به دلیل تغییرات فشار آب مصرفی است که باعث می‌شود تا فشار دبی پمپ در هر سرعت گردش جدید تغییر پیدا کند تا به مقدار دلخواه در یک پمپ برسد.

بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر

در ادامه اگر همچنان فشار کافی نباشد پمپ بعدی روشن و وارد مدار خواهد شد. این مسئله باعث می‌شود تا بوسترهای مدل دور متغیر به صورت لحظه ای و ناگهانی خاموش و روشن نشوند. در نتیجه فشار آب در جریان آبرسانی ثابت خواهد ماند و این بارزترین و مهمترین ویژگی این نوع بوسترها است.

بوستر پمپ آبرسانی

مزایای بوستر پمپ دور متغیر نسبت به دور ثابت

1-ثابت بودن کامل فشار سیستم که شاخصه اصلی بوستر پمپ های دور متغیر است.

2-بوستر پمپ دور متغیر بنا به دلایل زیر به منبع دیافراگمی نیاز ندارد:

3-حذف ضربه قوچ در شبکه مصرف به دلیل روشن و خاموش نشدن آنی الکترو پمپ ها

4-معادل بودن مقدار آب پمپاژ شده بوسیله بوستر پمپ ها با میزان آب مصرفی

5-ثابت بودن کامل فشار سیستم و عدم نیاز به ذخیره سازی آب در حد فاصل دو فشار در مقایسه با بوستر پمپ های دور ثابت

6-کاهش فضای اشغال موتور خانه با حذف منبع دیافراگمی

7-کاهش استهلاک کوپلینگ ها و قطعات متحرک الکترو پمپ ها

8-افزایش عمر مفید بوستر پمپ و اجزا تشکیل دهنده آن

9-کاهش هزینه های سرویس و نگهداری

10-کاهش هزینه های مستمر برق مصرفی تا ۳۰% بدلیل متناسب بودن شدت جریان برق مصرفی با دور الکتروموتور و حذف شدن جریان راه اندازی در مقایسه با بوستر پمپ های دور ثابت به هنگام روشن شدن آنی الکترو پمپ ها

11-دارای سیستم حفاظتی یکپارچه و ایمن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *