آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

تابلو های برق مورد استفاده در بوستر پمپ ها

تابلو های برق مورد استفاده در بوستر پمپ

تابلو های برق، یکی از اجزای اصلی هر سیستم بوستر پمپ میباشند. این تابلو ها بر اساس نوع کارکرد و مورد استفادهء هر بوستر پمپ، به طور خاص طراحی و ساخته می شوند (بعنوان مثال، تابلو های برق مورد استفاده برای سیستم بوستر پمپ آتشنشانی با تابلو های مورد استفاده در سیستم بوستر پمپ آبرسانی کاملا متفاوت هستند).

در ادامه به توضیح چند نمونه از تابلو های مورد استفاده در ساخت بوستر پمپ های گروه کنترل پمپ میپردازیم.

تابلو برق با استفاده از soft starter

این تابلو ها برای سیستم های بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت استفاده می شوند. استفاده از soft starter سبب جلوگیری از ضربه قوچی پمپ و در نتیجه استهلاک کمتر پروانه ها می شود.

تابلو برق با استفاده از soft starter
تابلو برق با استفاده از soft starter

soft starter وظیفهء راه اندازی نرم موتور را برعهده دارد. با پیچ تنظیم روی دستگاه، میتوان زمان رسیدن موتور به حداکثر سرعت نامی اش را تنظیم کرد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله مربوط به soft starter رجوع کنید.

تابلو برق با استفاده از رله ها (کلید های) حرارتی

این تابلو ها برای سیستم های دور متغیر استفاده می شوند. در این سیستم ها، وظیفهء کنترل دور موتور پمپ برعهده اینورتر است. گروه کنترل پمپ با در اختیار داشتن نمایندگی انحصاری اینورتر های BEDFORD گامی بزرگ در بازار رقابت ساخت بوستر پمپ برداشته است.

تابلو برق با کلیدهای حرارتی
تابلو برق با کلیدهای حرارتی

نقش کلید های حرارتی در این مدارات، قطع سیستم در صورت اضافه بار و اضافه جریان است. با بالا رفتن جریان مصرفی و بدنبال آن بالا رفتن حرارت، کنتاکت بستهء این کلید ها تغییر حالت داده و باز می شود و در نتیجه سیستم قطع میگردد.

تابلو برق سیستم های آتشنشانی (دور ثابت)

از آنجا که بر طبق استاندارد های سازمان آتشنشانی، بوستر پمپ های آتشنشانی میبایست دور ثابت باشند، لذا در این سیستم ها از تابلو برق های دور ثابت استفاده میشود. البته بوستر پمپ های آبرسانی دور ثابت هم موجود هستند که میتوانید در بخش محصولات ما ملاحظه فرمایید.

این تابلو ها بر اساس مدارات فرمان کنتاکتوری طراحی و ساخته می شوند. وظیفه کنتاکتور در اینجا رساندن تغذیه ورودی به موتورها و استارت آنها است.

یک نمونه تابلو برق کنتاکتوری برای بوستر پمپ دور ثابت
یک نمونه تابلو برق کنتاکتوری برای بوستر پمپ دور ثابت

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که در تابلو های مربوط به بوستر های آتشنشانی نمیتوان از soft starter، کنترل کننده و به طور کلی از قطعات الکتریکی و الکترونیکی استفاده کرد زیرا در صورت بروز حریق لازم است که سیستم از همان لحظه اول با حداکثر توان خود شروع به پمپاژ آب بکند.

(جهت اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به سیستم های آتشنشانی اینجا کلیک کنید)

در پایان مجددا خاطر نشان میشویم که کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه ساخت و نحوه عملکرد بوستر پمپ های تولیدی گروه کنترل پمپ میباشند. جهت طرح هرگونه سوال میتوانید از طریق لینک ارتباط با ما‍‍، با کارشناسان واحد فروش تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *