آدرس : تهران – خ سعدی شمالی – ک معمار مخصوص – پاساژ چلچراغ- ط منفی1 – واحد7

تفاوت پمپ و بوستر پمپ در چیست ؟

بوسترپمپ آتشنشانی

در این پست به صورت کامل به تفاوت پمپ و بوستر پمپ و توضیحات مربوط به آن میپردازیم با ما همراه باشید :

بوستر پمپ چیست؟

نوعی پمپ گریز از مرکز برای افزایش فشار مایع که در حال حاضر از یک مکان به مکان دیگر در یک خط لوله جریان دارد استفاده می شود. آنها در بسیاری از کاربردهای متنوع به کار می روند و ممکن است در ترکیب با پمپ های توربین عمودی یا پمپ های عمودی غوطه وری برای تقویت بیشتر فشار آبیاری یا آب آشامیدنی از چاه ها استفاده شوند. پمپ های تقویت کننده فشار، بوستر پمپ ها اغلب در خطوط لوله برای اضافه کردن فشار به کار می روند تا مایع را به سمت پمپ بعدی یا به مقصد نهایی آن در انتهای خط لوله منتقل کنید. و آنها در بسیاری از کاربردهای فرآیندی مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که فشار لازم برای سرویس بیش از یک پمپ می تواند تحویل دهد ، یا در جایی که پمپ دوم لازم است تا از پمپ ها خاکی نشود ، لازم است. پمپ های تقویت کننده بسته به نیاز جریان و فشار ممکن است در حالت مکش پایان ، حالت تقسیم افقی ، چند مرحله یا توربین عمودی باشد. آنها عموماً در محدوده زیر کار می کنند:

میزان جریان بین 5 تا 10،000 gpm است

سر کل (فشار) بین 200 تا 7500 فوت متغیر است

اسب بخار بین 1 تا 5000 اسب بخار است

از این پست هم دیدن فرمایید : بوستر پمپ آبرسانی دور متغیر »» اینجا کلیک کنید 

پمپ‌ و بوستر پمپ

مقایسه پمپ‌ و بوستر پمپ

 

در رابطه پمپ و بوستر پمپ نباید به مقایسه کاربرد پمپ و بوستر پمپ بپردازیم، بلکه باید به محل و شرایط نصبی خودمان نگاه کنیم. تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد، اگرچه برخی از برندها برچسب پمپ خود را “بوستر پمپ” یا “پمپ فشار” می‌گذارند. هرچند صرف‌نظر از نام، هر دو در یک مجموعه اساسی از توابع کار می‌کنند.

اگرچه به  بوستر پمپ‌ها و پمپ‌های فشار نگاه می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که پمپ‌های فشار قدرت بیشتری دارند. این به این دلیل است که افراد تمایل دارند بوستر پمپ را در استخرهای شنا استفاده کنند، زیرا بیشتر تمیزکننده‌های استخر نیازمند فشار کمتری هستند و به پمپ‌های کوچک‌تر متکی هستند و بیشتر آن پمپ‌های کوچک‌تر “بوستر پمپ” نامیده می‌شوند. پمپ‌های بزرگ‌تر را اغلب “پمپ‌های فشار” می‌نامند.

درنتیجه رابطه پمپ و بوستر پمپ به مکان و هدف استفاده از آن مربوط است.

 

تفاوت بوستر پمپ با پمپ های معمولی

اصولا پمپ های معمولی همراه با هیچ بازخورد آنالوگی از خروجی سیستم است که فعالیت می کنند. در چنین حالتی برای پمپ تنها یک چیز تعریف شده است. آیا آب در ورودی منازل حضور دارد یا خیر؟ پمپ های ساده همراه با ساز و کار ساده ای که دارند، جوابی مشخص برای سوال مطرح شده دارند. اینکه خاموش باشند و یا اینکه روشن شوند. از این رو نمی توان در خروجی آنها انتظار رویکردی مشخص برای تامین سطح فشار ثابت از جریان آب را داشت.

بوستر پمپ آپارتمان

کدام‌یک بهتر است؟

 

در شرایطی که می‌خواهید میان پمپ فشار و بوستر پمپ، یکی را انتخاب کنید، نباید به سؤال کدام‌یک بهتر است ، فکر کنید، زیرا که هردوی این پمپ‌ها یک کار می‌کنند، با این تفاوت که این کار را در شرایط متفاوتی انجام می‌دهند. اگر فضای کوچکی دارید و نیازمند قدرت و فشار انتقال بالا نیستید، بوستر پمپ مناسب‌تر است. اگر در شرایطی هستید که نیازمند انتقال پرفشار آب به طبقات هستید، پمپ فشار چیزی است که مناسب کار شما هست.در شرایط معدودی که هم‌فشار لازم دارید و هم‌ جریان متناوب، می‌توانید از جفت این‌ پمپ‌ها استفاده کنید و آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا به حداکثر فشار دست‌یابید.

 

موارد استفاده بوستر پمپ

حرکت آب به بالای تپه

حفظ فشار شهرداری

پمپاژ آب از طریق یک ساختمان مرتفع

تمیز کردن و پاشش فشار قوی

سیستم های تصفیه و اسمز معکوس

نظافت عمومی

در هر مکانی که فشارهای بیشتری لازم باشد.

منبع : وبسایت »»»»» اینجا کلیک کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *